mandag den 5. december 2011

Månedens mor

Vi vil hver måned spørge en mor om nogle spørgsmål vedrørende graviditet og børn. I denne måned er det Sine



Kort om dig:
Jeg er 31 år, uddannet cand.mag i litteraturvidenskab og kulturformidling. Jeg arbejder som kommunikationsrådgiver på et PR-bureau.
Jeg er gift med Anders og det har vi været siden 2005. Vi har Storm på snart 2 år og venter en lille August med termin 1. april.

Det bedste ved at være gravid –og det værste?
Det bedste er at mærke liv, at dele spændingen og glæden med sin kæreste - og scanningerne. Det er helt vildt at se den lille filur svømme rundt derinde. Også 2. gang! Magien er den samme.
Det værste er kvalmen og trætheden. For mig var det værste heldigvis overstået efter første trimester.

Hvad er det bedste tip, du har fået om graviditet og det at blive mor?
Følg din intuiton. Det gælder sådan set både mens du er gravid, og efter du er blevet mor. Jeg tror, man skal undgå at lytte for meget til andres velmenende råd - og lytte til sig selv. Jeg har haft det godt med at løbe en masse under mine graviditeter, og slæbe Storm med alle vegne bagefter. Andre har mere brug for at gå lidt hi og være sig selv med barnet. Jeg tror begge dele er lige sunde og 'rigtige' måder at håndtere den nye rolle som mor.

Din yndlings beklædningsdel som gravid?
Mn stil er ikke så meget anderledes fra, når jeg ikke er gravid. Men jeg er glad for stramme kjoler så man får lidt facon, bløde harems bukser og store tørklæder.

Beskriv en god søndag?
Storm sover helt til kl.7 (måske endda halv otte), og vi har god tid til at hygge med morgenmad. Masser af kildeleg og tumlen i sofaen. En løbetur hele familien og så frokost på Cafe Kleist efterfulgt af en gåtur i Zoologisk have - gerne sidst på dagen, så vi kan se søløverne og chimpanserne blive fodret. En stor gryderet til aftensmad, bad og godnathistorie.

Hvad er dit ynglingssted for børn – og hvorfor?
Jeg har været meget glad for at gå til rytmik med Storm i Spillebillen. Karen Marie, der har stedet, synger som en drøm og laver nogle super øvelser til børn med få effektfulde virkemidler. Og så er ethvert sted, hvor der er vejarbejder et kæmpe hit - vi kan bruge lang tid på at kigge på gravkøer og lastbiler.

Har du et tip du vil give videre til andre mødre/kommende mødre?

Klichéen om, at det går alt for stærkt er desværre helt rigtig. Så nyd hvert lille skridt i barnets udvikling frem for at fokusere på om de snart kan spise fast føde/kravle/gå. Hver ting til sin tid. Og tillad dig selv at trække stikket ud og nyde din barsel - den tid kommer aldrig igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar