fredag den 13. januar 2012

Månedens mor Sarah



Kort om dig:
Jeg er 29 år og arbejder som management konsulent i København, og har en baggrund i bl.a. finansiering, strategi og erhvervspsykologi fra Copenhagen Business School. Min kæreste hedder Henrik og vi mødte hinanden i 2005 på en blind date. Vi har sammen Alexander på 2½ og venter endnu en dreng til juni 2012.
Det bedste ved at være gravid –og det værste?
Lige så snart jeg blev gravid igen begyndte jeg at være hel vild for at holde små babyer igen, se på nogle af de hjemmesider jeg brugte første gang for at tjekke op på barselsaktiviteter og baby-udsalg osv. – så det tænder altså en gnist i én – og det er en proces at skulle være mor enten om det er første gang eller anden gang. Og så er det jo bare så fantastisk at man kan lave endnu en dejlig én af slagsen!
Det lyder måske lidt tarveligt, men jeg må altså sige, at jeg savner at drikke champagne nytårsaften og et par gode glas rødvin eller fire en lørdag aften i venners lag. Jeg kan jo sagtens feste selvom jeg ikke drikker, men jeg bliver virkelig opmærksom på, hvor meget jeg nyder at drikke noget lækkert alkohol ind imellem J Det må dog vente lidt endnu….
Hvad er det bedste tip, du har fået om graviditet og det at blive mor?
”Kærlighed sidder ikke i brysterne” - Jeg havde mange vanskeligheder første gang med at amme og var igennem diverse tortur-forløb både af jordemødre, sundhedsplejersker og lægen – men da vi endeligt besluttede os for at opgive fik vi den gladeste og mest mætte lille dreng – og kunne være sparet for en masse ulykkelig fortvivlelse!
Din ynglings beklædningsdel som gravid?
Kjoler (hvilket jeg i øvrigt sjældent går i, når jeg ikke er gravid). Jeg synes hurtigt tøjet strammer også selv om jeg har gravide-leggings eller bukser med elastikkant på, så jeg klipper normale leggings ned til under maven og nyder at der er god plads (særligt når maven vokser ud på aftenen!) J
Beskriv en god søndag?
En god søndag vil være, at Alexander sover til kl. 7 hvorefter vi kan stå op og spise morgenmad sammen. Herefter spiller vi fodbold og leger med biler og derefter cykler vi alle tre til bageren for at købe rugbrød og mælk til frokost. Hjem og sove til middag alle tre i de voksnes seng og når vi vågner, gå en tur rundt om Søerne og fodre ænder. Så er det hjem og spille noget mere fodbold og spise aftensmad, lægge et puslespil og give Alexander et langt bad, før han bliver puttet, så vi når lidt alene-tid inden det bliver mandag igen.
Hvad er dit yndlingssted for børn – og hvorfor?
Hvis man er på jagt efter et spisested i København, hvor alt børnelarm er tilladt og de små bliver tildelt egne højstole, gnavegrønt og tegnepapir ved ankomsten vil jeg anbefale at tage ned og spise på Bistro BoBo, som ligger på Østerbro. Alexander elsker at sidde og se på tog mens mor og far kan slappe af med et prisvenligt, fransk bistro-køkken og hvor børnene kan samles i det dertil indrettede legerum, når de bliver trætte af at sidde med ved bordet. Før man fik børn gik jeg typisk langt uden om denne slags steder – men nu er det virkelig en fryd at gå ud at spise med hele familien!
Hvad er det bedste tip du kan give til andre kommende mødre?
En iPad/iPhone med film eller spil på er uundværligt når vi rejser. Særligt når små børn gerne vil bestemme, at de fx ikke vil have sele i på flyvemaskinen osv. Som udgangspunkt gør Henrik og jeg os umage med at rejse på Alexanders vilkår, men i det offentlige rum er man sjældent alene og det er jo desværre ikke os selv som bestemmer reglerne, så der kan det være en hjælp at have noget effektiv ”backup” med, som kan give luft og ro til et lille utålmodigt menneske…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar